יום שבת, 28 באוגוסט 2010

משרדי שידוכים – עוד דרך להכיר


בפוסטים קודמים ציינו שאתרי הכרויות הינם דרך מצוינת להרחיב את מאגר ההכרויות שלנו ובכך להגדיל את הסיכויים לפגוש את החצי השני שלנו. את הפוסט הזה החלטתי להקדיש לדרך נוספת להיכרויות והיא משרדי השידוכים.

אצל רבים, האסוציאציה הראשונית שעולה עבור המילים "משרדי שידוכים" היא של משהו מיושן, ארכאי השייך רק למיואשים באמת.

לגבי המחשבה על משהו מיושן - אולי יש בזה משהו כיוון שמקצוע השדכן או השדכנית הוא אחד מהמקצועות העתיקים ביותר, אבל בפועל, אין זה אומר שום דבר לגבי השדכנים של ימינו. כיום, כל משרדי השידוכים המובילים פועלים באופן ממוחשב וההתאמות נעשות בשילוב של תוכנות מתקדמות עם דעתו האישית והתרשמותו של השדכן או השדכנית.

לגבי הייאוש – כנראה שרובינו עדיין מאמינים שהדרך הטובה ביותר למצוא את בן/בת הזוג שלנו לחיים היא הדרך "הטבעית", כלומר, פשוט לפגוש אותו/אותה באיזה שהוא מקום.
מה שמצחיק הוא שרבים מהמאמינים ככה נרשמו לאתרי הכרויות על מנת להגדיל את הסיכויים "ולזרז תהליכים", לא? אז למה אתרי הכרויות כן ומשרדי שידוכים לא?

משרדי השידוכים הם בסה"כ עוד דרך להכיר. זה הכל! זה לא אומר שאתם מיואשים. זה לא אומר שהרמתם ידיים... זה לא אומר עליכם כלום! בעצם זה כן אומר... זה אומר שאתם רציניים ושאתם מחפשים באמת את החצי השני שלכם... זה הכל!

יום ראשון, 22 באוגוסט 2010

התאמה אסטרולוגית בין בני זוג


היום, שמישהו רוצה להכיר מישהי, אחת השאלות הראשונות שעולות היא: "איזה מזל את/ה?"
למרות שהשאלה הזאת נראית לנו טבעית ביותר, כדאי לדעת כי תחום ההתאמה האסטרולוגית בין בני זוג הינו תחום חדש יחסית שרק בשנים האחרונות החל לתפוס תאוצה.

תורת האסטרולוגיה שימשה במשך ההיסטוריה לבחינת התאמות שונות בתחומי הקריירה, הייעוד האישי ולהבנה כללית של התנהגות האדם. היום, היא משמשת גם לחזות את אופי היחסים בין שני אנשים, את הקשיים, את הסיכויים להצלחה ואת יתרונות הקשר הזוגי.

המזל האסטרולוגי של כל אחד מאיתנו נקבע על-פי תאריך הלידה. לכל מזל אסטרולוגי יש תכונות אופי המאפיינות אותו... זה נכון לגבי כל תחומי החיים וזה נכון גם לגבי יחסו לאהבה וזוגיות.

במאמר " אהבה וזוגיות לפי מזלות " תוכלו לקרוא עוד על התכונות הרומנטיות המיוחסות לכל מזל אסטרולוגי. כך תוכלו לקבל מושג נוסף לגבי האדם איתו אתם מתראים.

רק זכרו: כמו בכל דבר, גם כאן שווה להפעיל שיקול דעת בריא. ההתאמה האסטרולוגית מהווה רק בסיס להבנת יחסו של כל מזל לרומנטיקה, אהבה וזוגיות ואין בה על מנת לקבוע חד משמעית לגבי התאמה זוגית עם אותו אדם... אז בלי פנאטיות בבקשה...

בהצלחה!

יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

האם אתם מאמינים באהבה ממבט ראשון?


"איך שראיתי אותה – ידעתי שהיא תהיה אשתי". "היה לנו קליק ופשוט ידענו שזה זה ". "זאת הייתה אהבה ממבט ראשון". כמה פעמים שמעתם אמרות כאלה ואחרות מזוגות צעירים המתארים בפניכם את שלב ההכרות הראשוני ביניהם?

תוסיפו לזה שנים על גבי שנים של תוכניות טלוויזיה, ספרים וסרטי קולנוע המתארים בפנינו את נפלאות "הקליק" הרומנטי המופלא הנוצר בין בני זוג כאלה ואחרים, ומה קיבלנו? את מיתוס ה"אהבה ממבט ראשון".

אני לא טוען שאין כזה דבר "קליק" או "אהבה ממבט ראשון" במציאות. בוודאי שיש. אבל המרחק בינם ובין יצירת זוגיות בריאה לאורך זמן הוא גדול.

רובינו נוטים לבלבל בין התאהבות לבין אהבה. אתם יכולים להתאהב במישהו שאינכם מכירים כמעט בכלל אבל אהבה לאורך זמן יכולה להתקיים רק עם מישהו שאתם לומדים להכיר לעומק, עם מישהו בעל תחומי עניין משותפים לשלכם, עם מישהו שיכול להציע לכם דברים נוספים מלבד חיצוניות מצודדת .

אולי תופתעו לדעת, אבל מחקרים מראים שרוב אהבות האמת שהובילו למערכות יחסים ארוכות (ולעיתים לנישואין ולהקמת משפחה) כלל לא החלו את דרכן כ"אהבה ממבט ראשון" או ב"קליק" בין בני הזוג.
אהבה אמיתית בין בני זוג נרקמת אט אט תוך העמקת ההכרות ביניהם, תוך למידה הדדית וכבוד הדדי. אהבה אמיתית, בניגוד להתאהבות, היא רציונלית, מפוקחת וכוללת בתוכה מרכיבים רבים הנלמדים רק עם הזמן.

אז גם אם לא "נדלקתם" על הדייט שלכם – זה ממש לא נורא. קחו את הזמן. תנו לעצמכם להכיר את היושב מולכם, אין מה למהר. אז אולי הוא לא מלך היופי ואולי היא לא נסיכת החלומות אבל יתכן שתגלו שיש להם תכונות אחרות שיכולות לכבוש את ליבכם.

יום שבת, 7 באוגוסט 2010

הכי חשוב: לא להרים ידיים


החלטתי להקדיש את הפוסט הזה לכל הפנויים והפנויות שנרשמו לאתרי הכרויות כבר לפני זמן לא קצר ועדיין לא מצאו את החצי השני שלהם.

בטוח שיצא לכם כבר לצאת לכמה וכמה דייטים ובכל פעם אתם מגלים מחדש שזה לא זה... זה לא מה שאתם מחפשים... אז תדעו לכם שאתם לא לבד. אולי נראה לכם שלאחרים זה יותר קל, אבל זה ממש לא נכון.

תהליך החיפוש אחר בן/בת זוג לחיים הינו תהליך ארוך הדורש התמדה ונחישות. אין לזה שום קשר לכמה אתם מוצלחים או מוכשרים. מדובר על עניין סטטיסטי לחלוטין. מבחינה סטטיסטית – הסיכויים למצוא את האחד או האחת כבר באחד מהמפגשים הראשונים הוא קלוש. ככה זה וזה לא קשור אליכם, ולכן אין שום סיבה לקחת את זה ככישלון אישי.

אם תגידו לעצמכם: "זה לא מצליח לי. אתרי הכרויות זה לא בשבילי. חבל לי על הזמן" – זה בדיוק מה שיקרה, כמו נבואה המגשימה את עצמה (אבל לא בדיוק, כי הרי מדובר בעניין סטטיסטי לחלוטין...).

אם תזכרו שככה זה אצל כולם, ושכמו כל דבר חשוב ורציני בחיים גם למצוא בן/בת זוג מתאימים לוקח זמן – אז זה אכן יקרה (גם אם מדובר בדייט העשירי..).

אז גם אם הפגישה הבאה לא הצליחה (וברוב המקרים, היא לא מוצלחת), צריך להיזכר בסטטיסטיקה, להפנים שלא מדובר בכישלון אישי, לא להתייאש ולא להילחץ... ולהמשיך לחפש, לנסות ולקוות...

בהצלחה!