יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

האם אתם מאמינים באהבה ממבט ראשון?


"איך שראיתי אותה – ידעתי שהיא תהיה אשתי". "היה לנו קליק ופשוט ידענו שזה זה ". "זאת הייתה אהבה ממבט ראשון". כמה פעמים שמעתם אמרות כאלה ואחרות מזוגות צעירים המתארים בפניכם את שלב ההכרות הראשוני ביניהם?

תוסיפו לזה שנים על גבי שנים של תוכניות טלוויזיה, ספרים וסרטי קולנוע המתארים בפנינו את נפלאות "הקליק" הרומנטי המופלא הנוצר בין בני זוג כאלה ואחרים, ומה קיבלנו? את מיתוס ה"אהבה ממבט ראשון".

אני לא טוען שאין כזה דבר "קליק" או "אהבה ממבט ראשון" במציאות. בוודאי שיש. אבל המרחק בינם ובין יצירת זוגיות בריאה לאורך זמן הוא גדול.

רובינו נוטים לבלבל בין התאהבות לבין אהבה. אתם יכולים להתאהב במישהו שאינכם מכירים כמעט בכלל אבל אהבה לאורך זמן יכולה להתקיים רק עם מישהו שאתם לומדים להכיר לעומק, עם מישהו בעל תחומי עניין משותפים לשלכם, עם מישהו שיכול להציע לכם דברים נוספים מלבד חיצוניות מצודדת .

אולי תופתעו לדעת, אבל מחקרים מראים שרוב אהבות האמת שהובילו למערכות יחסים ארוכות (ולעיתים לנישואין ולהקמת משפחה) כלל לא החלו את דרכן כ"אהבה ממבט ראשון" או ב"קליק" בין בני הזוג.
אהבה אמיתית בין בני זוג נרקמת אט אט תוך העמקת ההכרות ביניהם, תוך למידה הדדית וכבוד הדדי. אהבה אמיתית, בניגוד להתאהבות, היא רציונלית, מפוקחת וכוללת בתוכה מרכיבים רבים הנלמדים רק עם הזמן.

אז גם אם לא "נדלקתם" על הדייט שלכם – זה ממש לא נורא. קחו את הזמן. תנו לעצמכם להכיר את היושב מולכם, אין מה למהר. אז אולי הוא לא מלך היופי ואולי היא לא נסיכת החלומות אבל יתכן שתגלו שיש להם תכונות אחרות שיכולות לכבוש את ליבכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה