יום חמישי, 29 ביולי 2010

איך לנסח פניה באתר הכרויות – חלק ב'


בפוסט הקודם הבנו שעל מנת לקבל תגובות חיוביות באתרי הכרויות, מומלץ להשתמש בפניה אישית קצרה, ששווה הרבה והסיכוי לתגובה עליה גבוה יותר, מאשר בפניה סתמית ללא שום ייחוד.

בפוסט הזה רציתי לחדד אספקט נוסף של פניות שרצוי מאוד להימנע מהן (אם אתם מעוניינים בתגובה מהצד השני, כמובן). אמנם הפניות מסוג זה אינן פניות "סתמיות" אך הן עלולות להותיר טעם רע אצל המקבל/ת.

בגדול, מדובר על שני סוגים של פניות:
הסוג הראשון הן פניות שעלולות להתפרש כהתנשאות או יהירות מצד הכותב. לפעמים אנו מנסים לשלב סוג של הומור בפניה אך לא תמיד ההומור אכן מתפרש כראוי ע"י הצד המקבל. קשה להעביר הומור בכתיבה (במיוחד שהצד השני לא מכיר אותנו ואת סוג ההומור שלנו) ולעיתים הצד המקבל עלול להיפגע.

הסוג השני מתייחס לפניות "גסות" בעלות קונוטציה מינית. פניות בעלות רמיזה מינית (אפילו קלילה, שנועדה להחמיא), עלולות להבהיל או להרגיז את הצד המקבל ומשאירות את הרושם שמדובר באדם לא רציני המחפש סטוצים ולא קשר רציני. (מיותר לציין שהסיכוי שנקבל תגובה על פניה כזאת הוא קלוש ביותר).

נזכיר שוב: פניה באתר הכרויות צריכה להיות אישית ומסקרנת. לא כדאי להתחכם או להראות שנונים מידי. את זה, פנויים ופנויות יקרים, תשמרו לשלבים יותר מתקדמים.

יום שישי, 23 ביולי 2010

איך לנסח פניה באתר הכרויות – הכללים


כל מי שהצטרף אי פעם לאתר הכרויות יודע שתוך כמה ימים תיבת המייל שלו מוצפת בהמון פניות מהחברים באתר. גם אם לוקח רק 5 דקות בממוצע לקרוא פניה ולבדוק מי עומד אחריה (קרי, להיכנס לכרטיס של הפונה) ואולי גם להגיב, עדיין יעברו שעות עד שנוכל לעבור על כל הפניות שנשלחו אלינו.

כפועל יוצא, רוב האנשים לא טורחים לעבור על הפניות ורובן פשוט נמחקות. אבל לא כולן! יש פניות שכן מקבלות התייחסות ותגובה (וזה מה שאנחנו רוצים, נכון?).
אז איזה סוג פניות כן נענות ואלו לא?

רוב הפניות הן בנוסח: "הי, אשמח להכיר אותך" או "מצאת חן בעיני. אשמח להיפגש". אלה הן פניות סתמיות ולא אישיות, ורובן נמחקות מיד.
הפניות שזוכות להתייחסות (בעיקר בקרב נשים) הן פניות אישיות, שמראות על עניין אמיתי. פניות כאלה "תופסות" את העין של המקבל, מסקרנות אותו ויש סיכוי טוב שיזכו לתגובה ממנו.

מהי פניה אישית? פניה שמראה שבאמת קראת את הטקסט בכרטיס והתרשמת ממנו.
פניה כמו: "גם אני מתנדב בצער בע"ח" או "ראיתי שאת גרה בכרמיאל. בטח יש לך נוף משגע מהחלון" מראה שקראת את הכרטיס בעיון והתחברת לפרטים.

זכרו שהפניה צריכה אמנם להיות אישית אבל לא צריך לכתוב מגילה. פניה קצרה, עניינית ומסקרנת תעשה את העבודה מצוין.

יום שבת, 17 ביולי 2010

איך לקבל המון פניות ענייניות באתרי הכרויות


כבר ציינתי בפוסט קודם ("טיפ מס' 1 להצלחה באתרי הכרויות") את חשיבותה של התמונה בכרטיס שאתם פותחים באתרי הכרויות.
תמונה עדכנית וברורה מעבירה מסר שגם אלף תיאורים לא יוכלו להעביר. היא מציגה אתכם בפני שאר החברים, וכך שהם קוראים את שאר הפרטים – הם יכולים לשייך אותם "לפרצוף".

בנוסף, תשקיעו ותדאגו למלא את כל הפרטים בכרטיס שלכם. כרטיסים ריקים ופרטים חסרים מעבירים את התחושה שאתם לא רציניים ולא מחויבים לתהליך החיפוש.
כמו כן, חשוב למלא את הפרטים במדויק וחשוב להקפיד על כתיבה חפה משגיאות כתיב. גם במדינה כמו שלנו, בה יש שפע של עולים חדשים, אנשים עדיין לא מרגישים נוח מול כרטיס הכתוב בעברית עילגת ודלה.

ואחרון חביב: כמעט בכל אתר הכרויות קיים שדה בו אתם מציינים מה אתם מחפשים בבן/בת הזוג. משום מה, רוב האנשים בוחרים להשאיר אותו ריק. אולי הם מאמינים שככה הם משאירים את כל האופציות פתוחות. אבל זה בדיוק להפך, כיוון שכך אתם עלולים לקבל הרבה פניות לא רלוונטיות (שיקשו עליכם להתייחס לפניות שאכן רלוונטיות עבורכם).
אז מה עושים? ממלאים את השדה הזה. לא צריך להיכנס לפרטי פרטים ("בעלת שיער חלק עד הכתפיים, חובבת כלבי ציד וצניחות חופשיות...") אבל חשוב לתת כיוון.

בהצלחה!

יום שני, 12 ביולי 2010

אתרי הכרויות – ממה כדאי להיזהר באתרי הכרויות?


אתרי הכרויות הם מקום נפלא להכיר גברים ונשים: רובם כיפיים, קלים לשימוש ונותנים לכם את ההזדמנות להכיר בני/בנות זוג פוטנציאליים רבים שבשום דרך אחרת לא הייתם פוגשים.


אך אליה וקוץ בה. כמו בכל תחום אחר, גם באתרי ההיכרויות מסתובבים נוכלים שמחפשים אתכם ורוצים להפיל אתכם בפח. ככל שיש יותר גולשים באתר מסוים, כך גדלים הסיכויים שיש ביניהם גם נוכלים שלא מחפשים אהבה או קשר אלא רק לנצל את תמימותם של כל שאר הגולשים.

האם העובדה הזאת צריכה למנוע מכם להצטרף לאתרי הכרויות? בוודאי שלא! האם האפשרות לתאונת דרכים תמנע מכם לנהוג בכביש? – לא! אבל אתם מודעים לסכנות ונזהרים בנהיגה, נכון? אותו הדבר לגבי אתרי הכרויות. תהיו מודעים לסכנות ותיזהרו... זה הכל..

במאמר "זהירות! אתרי הכרויות" תוכלו לקרוא על ההונאות הנפוצות ברשת וכיצד להיזהר מהן, וכך תוכלו להבטיח לעצמכם גלישה נעימה ובטוחה.


אז שתהיה לכם גלישה נעימה ובטוחה!

יום שלישי, 6 ביולי 2010

הכרויות באינטרנט – מהו היתרון הכי גדול להיכרויות ברשת?


אין ספק שכיום, אתרי ההכרויות תופסים נתח נכבד מכלל הדרכים להיכרויות. אין פנוי או פנויה שלא שקלו לפחות כמה פעמים להצטרף לאחד מאתרי ההכרויות הפזורים ברחבי הרשת (ורובם אכן ניסו או עדיין מנסים שם את מזלם).

אז נכון. באתרי הכרויות ניתן להכיר כמעט אינסוף אנשים ונשים המחפשים אהבה, זוגיות או כל קשר אחר שבשום דרך אחרת לא הייתם פוגשים אותם. אבל לדעתי לפחות, זהו לא היתרון העיקרי.

לדעתי, היתרון הכי גדול של אתרי ההכרויות הוא שהשלב הראשון של ההכרות ("נעים מאוד, שמי נועה ואני חובבת בעלי חיים") קורה כשאתם נמצאים במגרש הביתי שלכם (בבית), מול המחשב. אין צורך להתלבש, להתגלח או להתאפר כיוון שהצד השני לא רואה אתכם.

זהו מצב אידיאלי כיוון שצורך הגדול לעשות רושם חיצוני נעלם כליל ואתם יכולים להתרכז במה שחשוב באמת: להציג את עצמכם ולהכיר את האדם העומד מולכם.

במפגשים פנים מול פנים, תמיד קיים החשש שאולי אנחנו לא במיטבנו (הליפסטיק נמרח או שיש לנו משהו בין השיניים) ואנו מבזבזים אנרגיה מיותרת במקום להתרכז בדייט שלנו. בהכרויות ברשת – האלמנט הזה פשוט לא קיים.

אם גם אתם מאמינים שמדובר ביתרון גדול ועדיין לא נרשמתם לאתרי הכרויות – אתם מוזמנים להצטרף לאחד (או יותר) מאתרי ההיכרויות הרבים ולהתחיל להכיר כבר היום.

אתרי הכרויות בחינם